Libra Services: hoe het allemaal begon …

Het verhaal van Kim, Jeroen en Libra Services

Jeroen en Kim schrijven elke dag verder aan hun ondernemersverhaal. Volg het op de voet en zie het groeien, want ze gaan samen voor een absolute bestseller ☺!
  • Proloog

Kim Vandenplas had het ondernemerschap al vroeg in de vingers. Als kind droomde ze al van een eigen zaak. Ze groeide op in een gezin waar hard werken met de paplepel werd ingegeven. De opportuniteiten kwamen niet uit de lucht vallen, maar dankzij haar doorzettingsvermogen veroverde ze haar plekje in de bedrijfswereld. De drang om zelf iets op te bouwen bleef echter kriebelen …
Jeroen Derhaeg werkte jarenlang als ruitenwasser. Een job die hij met veel plezier deed. Op grote hoogtes kwaliteitsvol werk leveren, bood hem elke dag een mooie uitdaging. Ondernemer worden? Misschien ooit. Maar bovenaan zijn to-dolijstje stond het niet.

  • Hoofdstuk één: de beginjaren

Jeroen en Kim, een gelukkig koppel, kregen in 2010 een mooie kans waarover ze niet lang moesten nadenken. Ze kochten een kleine klantenportefuille over. Libra Services was een feit! De ondernemersdroom van Kim kwam uit. Zij nam het dagelijkse beheer van het bedrijf voor haar rekening. Jeroen bleef met plezier de handen uit de mouwen steken als ruitenwasser.

  • Hoofdstuk twee: de groei-jaren

In de beginjaren lag de focus op schoonmaak en ruitenwasserij. Dankzij hard werken, een doordachte bedrijfsfilosofie en een loyaal team groeide het bedrijf sterk. De kernactiviteiten van Libra Services werden uitgebreid met glas- en vloerrenovatie. De schoonmakers en ruitenwassers zagen immers heel wat beschadigde ramen en vloeren passeren, maar vonden een volledige vervanging vaak zonde van de kwaliteitsvolle materialen.

  • Hoofdstuk drie: 2014

Anno 2014 is Libra Services een firma met dertien werknemers. Een sterk team dat als één blok achter de bedrijfsmissie staat. Kim en Jeroen leveren alle mogelijke inspanningen om zich te omringen met de besten in hun vak. Een goed personeelsmanagement met aandacht voor elk individu is de sleutel tot succes. Dankzij de filosofie, de unieke aanpak en goede medewerkers geven ze hun klanten de allerbeste service. Een mooie erkenning voor het harde werk bleef niet uit: Kim werd in maart 2014 bekroond als meest beloftevolle vrouwelijke ondernemer door UNIZO en Markant.

  • Hoofdstuk vier: bedrijfsruimte

Libra Services staat niet stil en groeit. Wie groeit heeft meer ruimte nodig.  Om die reden hebben Kim en Jeroen besloten op zoek te gaan naar bedrijfsruimte. Ze vonden dit in de Corda Campus te Hasselt. U kan hen terug vinden op de Kempische Steenweg 301/8 (corda 5) te Hasselt.

  • Hoofdstuk 5: onze wegen scheiden

Libra Services is uitgegroeid tot een kwalitatief schoonmaakbedrijf met de nodige structuur. Tijdens hun groeiproces kwamen ze tot het besef dat Jeroen zich vooral wou toeleggen op één activiteit, zijnde de glasrenovatie. Met zijn achtergrond als kunstenaar voelt hij zich beter binnen een kleine specialistische bedrijfsomgeving. Samen namen Kim en Jeroen het besluit om enkele activiteiten van elkaar te scheiden en startte hij in 2016 met zijn eigen bedrijf. Libra Services zal in de toekomst nog veel gebruik van zijn gespecialiseerde kwaliteit als glasrenovator om zo ook de klanten van Libra Services nog te blijven bedienen. Kim neemt het roer van Libra Services volledig over.

Jeroen en Kim schrijven elke dag verder aan hun ondernemersverhaal. Volg het op de voet en zie het groeien, want ze gaan samen voor een absolute bestseller!